Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW Serii 3 E46 w nadwoziu Compact to z pewnością jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli w historii tej niemieckiej marki. Jego kontrowersja dotyczy oczywiście jego specyficznego designu, który nie każdemu przypada do gustu. Krótkie nadwozie z mocno ściętym tyłem oraz małe, okrągłe reflektory przednie nieco zaburzają ówczesną stylistykę BMW. Seria 3 w tej wersji nadwozia dedykowana była dla młodych kierowców, dla których przestrzeń bagażowa oraz druga para drzwi były ...