Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Murano to SUV klasy wyższej, a więc auto spisujące się w trudnym terenie, a jednocześnie zapewniające podwyższony poziom komfortu w kabinie. Montaż części Murano pierwszej generacji, które są dostępne w tej kategorii, rozpoczęto w 2003 roku po prezentacji przeprowadzonej rok wcześniej. Auto stworzono głównie z myślą o rynku amerykańskim. Jednak samochód odniósł spory sukces, czego dowodzą choćby uzyskane w 2003 roku tytuły North American Truck of the Year ...
Powiązania: