Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Panująca i ciągle nasilająca się moda na auta segmentu SUV oraz crossover sprawia, że producenci samochodów osobowych prześcigają się w pomysłach na wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów. Nic więc dziwnego, że z roku na rok jesteśmy zasypywani nowymi generacjami interesujących modeli, których zadaniem jest konkurowanie z bezpośrednimi oponentami na rynku.
Bardzo ciekawą propozycją jest bez wątpienia Volkswagen Tiguan Allspace, który należy do ...