Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Produkowany od 2003 roku przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG model Touran od początku nie miał zbyt dobrej prasy. Dziennikarze oceniający go zwracali głównie uwagę na jego niepozorny wygląd i „zbytnią” funkcjonalność. W rzeczywistości, Volkswagena Touran trudno jest określić mianem auta krzykliwego czy chociażby zwracającego uwagę, ale też nie po to powstał. Zamiarem niemieckich konstruktorów projektujących ten samochód było stworzenie modelu uzupełniającego ...