Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Czwarta generacja Volkswagena Polo pojawiła się na rynku w 2001 roku. Konstrukcja tego modelu oparta była na płycie podłogowe stosowanej m.in.: w takich samochodach jak Seat Ibiza czy chociażby Skoda Fabia. Kształtem VW Polo IV (9n) przypomina inny model niemieckiego koncernu, a konkretnie VW Lupo, który jest najmniejszym samochodem Volkswagena. Konkurencją dla tego modelu są takie auta jak Fiat Punto, Peugeot 206 czy Toyota Yaris. Niemiecki koncern wypuścił do sprzedaży cztery wersje ...