Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi to jeden z tych producentów, którzy bardzo dobrze radzą sobie w zakresie projektowania i produkowania modeli z wielu różnych segmentów. Audi ma w swoim portfolio świetne, rodzinne kombi, sedany, SUVy, ale również auta sportowe. Doskonałym przykładem modelu, który aspiruje do miana auta sportowego, jest Audi A5 w wersji Coupe.
Audi A5 pierwszej generacji to bardzo odważny krok w wykonaniu Audi. Auto miało za zadanie konkurować z samochodami ...