Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mazda CX-7 to SUV, wyróżniający się w swojej kategorii. Przede wszystkim za sprawą stylistyki, która jak na auto tego typu jest wyjątkowo sportowa. Uwidacznia się to już w zadartej przedniej części nadwozia oraz mocno pochylonej szybie przedniej. Również wnętrze pojazdu zaaranżowano na styl sportowy.
Części Mazda CX-7 zaczęto montować w 2006 roku. Samochód zszedł z linii produkcyjnej 6 lat później. Choć cieszył się umiarkowanie dużą popularnością, nie doczekał się ...