Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Touareg to auto klasy wyższej, zaliczane do SUV-ów. Części Touareg I zaczęto montować w 2002 roku. Natomiast zakończenie montażu części Volkswagen Touareg pierwszej generacji miało miejsce 8 lat później – w roku 2010. Niemniej nie był to koniec tego modelu. Na rynek wprowadzono kolejną generację pojazdów. Dzisiaj w produkcji znajduje się już trzecia generacja Touareg. Jednocześnie wszystkie generacje wciąż cieszą się dużą popularnością na rynku wtórnym.
Nazwa ...
Powiązania: