Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Touareg należy do klasy SUV-ów pełnowymiarowych. Mierzy 4,80 metra, a więc jest o 31 centymetrów dłuższy od Tiguana. Pierwsza generacja została wprowadzona w 2002 roku, druga w 2010 roku, po czym w 2014 roku nastąpił facelift, który nadał SUV-owi nową twarz Grupy VW i nieco bardziej oszczędne silniki. Touareg jest produkowany na Słowacji razem ze swoimi technicznie spokrewnionymi braćmi z grupy, Porsche Cayenne i Audi Q7. Jego pozostali konkurenci to BMW X5 i Mercedes ...