Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Małe samochody oferowane w nadwoziach kombi od lat cieszą się dużą popularnością. Wszechstronność takiego rozwiązania sprawia, że tego typu pojazd sprawdza się zarówno w miejskiej dżungli, jak i na dłuższych trasach. W ten sposób zyskujemy uniwersalny i kompletny pojazd, który jest łatwy do parkowania i poruszania po ciasnych uliczkach, a jednocześnie posiada optymalną przestrzeń bagażową nawet dla osób aktywnych. Doskonałym przykładem takiego samochodu może być Seat Ibiza IV ...