Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Golf to niezmiennie jeden z najczęściej spotykanych samochodów na ulicach całej Europy, w tym również Polski. Model powstały w 1974 roku doczekał się już 8 generacji. Natomiast czwarta generacja samochodu powstała w 1997. Wtedy to na rynek weszła wersja podstawowa Golfa – hatchback. W roku 25-lecia istnienia modelu Golf rozpoczęto również montaż części Vw Golf IV Variant, czyli wersji kombi. Jak wszystkie pozostałe wersje kombi modelu Golf, ...