Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Octavia pierwszej generacji (1u2) została wprowadzona na rynek motoryzacyjny w 1996 roku, a jej konstrukcja oparta została o płycie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Jest to pierwszy model marki Skoda, który został zaprojektowany we współpracy z niemieckim koncernem Volkswagen. Dostępny był w wersji sportowej RS, w 1997 roku zaprezentowano odmianę kombi oraz kombi z napędem na cztery koła (4WD ). Octavia pierwszej generacji nie odstaje od ...