Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW Serii 1 to najmniejszy, dostępny w ofercie tego niemieckiego producenta model. Auto miało być z zamysłu samochodem miejskim, idealnym dla damskiej części miłośników marki. Seria 1 idealnie wpisuje się w segment C, a klasyfikowana jest w grupie premium. Seria 1 o oznaczeniu E87 produkowana była w latach od 2004 do 2011. W 2007 ukazała się również w wersji Coupe oraz Cabrio. Ta pierwsza była uderzająco podobna do nowszego BMW Serii 2, której produkcja trwała do niedawna. ...