Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW Serii 3 o oznaczeniu E46 to czwarty model należący do tego segmentu. Zadebiutował w 1998 roku i zastąpił w ofercie bardzo popularne, lecz już nieco przestarzałe BMW E36. Samochód przeszedł bardzo duże zmiany stylistyczne względem swojego poprzednika. Zyskał znacznie bardziej opływowe i nowoczesne kształty. Bryła stała się znacznie bardziej zwarta i zarówno wersja Coupe, Cabrio, Sedan, jak i Touring mogły się naprawdę podobać. Przez wszystkie lata produkcji model był ...