Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Seria 5 to z pewnością obok serii 3 jedne z najchętniej wybieranych przez kierowców modeli BMW. Niezależnie od generacji, samochody obu tych serii od początku swojej historii osiągały znakomite wyniki sprzedaży i z pewnością niezależnie od przyszłości całej marki zapisały się w historii motoryzacji. Szósta generacja serii 5 o oznaczeniu F10 okazała się kolejnym świetnym samochodem w kartach historii BMW. Samochód ten bardzo szybko zyskał ogromną popularność i przebojem wdarł ...