Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volvo S80 to dosyć ekskluzywny, choć zaliczany do klasy średniej-wyższej, pojazd o wyjątkowo wysokim poziomie bezpieczeństwa jazdy. To cecha wyróżniająca auta z tej serii. Już pierwsza generacja samochodu została okrzyknięta jednym z najbezpieczniejszych aut na świecie. Natomiast w autach drugiej generacji zastosowano jeszcze więcej rozwiązań chroniących przed zagrożeniami na drodze, w tym przede wszystkim przed doznaniem poważnej szkody podczas ewentualnego ...