Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W historii motoryzacji możemy znaleźć wiele przykładów marek oraz modeli, które zbudowały swoją legendę i na zawsze zostaną w pamięci prawdziwych miłośników tej dziedziny. Świetnym przykładem takiego samochodu może być model Pajero, należący do stajni Mitsubishi. Auto zbudowało swoją legendę dzięki uczestnictwu w rajdach samochodowych, a w szczególności mowa tutaj o tym, którego trasa przebiegała między Paryżem, a Dakarem. Pajero jest istotnym elementem historii światowej ...