Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes klasy E (W210) został zaprezentowany w Detroit w 1995 roku. Jest to następca modelu W124. Pojazd dostępny był w wersji sedan oraz kombi, a produkcja odbywała się w Niemczech i Egipcie.
Niemiecki producent postawił na nowoczesność zarówno biorąc pod uwagę design, jak i mechanikę. W W210 pojawił się szereg innowacyjnych rozwiązań. Standardowo w tym modelu serii E znajdowało się dodatkowe, trzecie światło stop, immobiliser, elektryczne szyby i zamek ...