Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
SEAT Toledo jest produkowany od 1991 roku i obecnie na rynku są dostępne cztery generacje tego modelu. Pierwsza generacja SEAT-a Toledo została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Barcelonie w 1991 roku. Pojazd I generacji był produkowany jako sedan i został zaprojektowany na bazie Volkswagena Golfa II generacji. Zaokrąglone nadwozie, zwężająca się maska i wąskie prostokątne światła mijania stały się głównymi cechami wyglądu zewnętrznego.
W 1992 roku pod ...