Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi A4 B5 jest bezpośrednim następcą modelu Audi 80., produkowanego w latach 1972-1996. Tak samo, jak Audi 80., model B5 klasyfikowany jest jako samochód klasy średniej, autosegmentu D. To produkowane przez niemiecki koncern Volkswagen AG auto posiada względnie duże gabaryty, przez co doskonale sprawdza się zarówno jako samochód rodzinny, jak i reprezentacyjny. Przestrzeń we wnętrzu kabiny jest wystarczająca do tego, aby modelem B5 mogło swobodnie podróżować pięcioro ...