Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
O ile obecny wizerunek marki Mitsubishi w niewielkim stopniu opiera się na produkcji aut sportowych, o tyle pod koniec lat '90 sytuacja miała się zgoła inaczej. W latach 1995, do 1999, fabryki należące do tego producenta opuszczał jeden z najbardziej rozpoznawalnych i kultowych modeli samochodów sportowych, jakie kiedykolwiek jeździły po naszych drogach. Mowa tutaj oczywiście o Mitsubishi Eclipse II.
Eclipse drugiej generacji to sportowe coupe o ...
Powiązania: