Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Trzecia generacja Volkswagena Scirocco została oficjalnie zapowiedziana w 2006 roku. Nowy model został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Samochód oparty był na tej samej platformie PQ35 co Vw Golf VI i uległ zasadniczym zmianom. Sylwetka SCIROCCO III wyglądała znacznie bardziej dynamicznie, ale nowe reflektory zostały zaprojektowane i zamontowane w klasycznym stylu firmy. Volkswagen przez wiele lat pozycjonował VW Scirocco jako sportowe coupé w ...