Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes-Benz klasy C (W205) został zaprezentowany w 2014 roku. Auto zastąpiło swojego poprzednika, którym był model W204. Pojazd należy do segmentu D, jest więc to samochód klasy średniej. Poza typem nadwozia sedan auto oferowane było także jako 5-drzwiowe kombi (S205), 2-drzwiowe coupe (C205) i jako kabriolet (A205). Choć samochód nawiązuje stylistycznie także do swoich poprzedników, to nie da się nie zauważyć odniesień do znacznie droższych i większych modeli klasy S, a ...