Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mazda Tribute to jeden z tych samochodów, które na naszych drogach są spotykane wyjątkowo rzadko. Co ciekawe, fakt ten nie wynika z tego, że model Tribute był produkowany krótko lub w niewielkiej ilości, lecz był on przeznaczony na rynek japoński. To właśnie w Japonii Mazda Tribute zyskała bardzo dużą popularność. Jest to samochód należący do segmentu kompaktowych SUVów, który produkowany był w latach od 2000 do 2011. Pierwsza generacja powstawała w latach 2000-2007 i ...
Powiązania: