Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Dacia Sandero pierwszej generacji produkowana była w latach 2008 do 2012. Model ten jest niewielkim hatchbackiem należącym do segmentu B i produkowanym przez popularną, rumuńską markę, która dzięki ścisłej współpracy z Renault może oferować swoje samochody w bardzo konkurencyjnych cenach. Samochód konstrukcyjnie bardzo mocno opiera się o pierwszy model Dacii, czyli Logan. Sandero oferowane jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-cio drzwiowy hatchback. Klasyfikując ...