Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Mondeo piątej generacji trafił na rynek w 2014 roku. Jest to najnowsza odsłona kultowego, rodzinnego samochodu oferowanego przez Forda od początku lat ’90. Poprzednie generacje odnosiły bardzo duże sukcesy sprzedażowe zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie. Najnowsze Mondeo jest realizacją idei samochodu globalnego. W niezmienionej formie dostępny jest na całym świecie. Wyjątkiem jest USA, gdzie występuje on pod nazwą Fusion. Mondeo najnowszej generacji ...