Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga generacja Citroën C5 trafiła do sprzedaży w 2004 roku. Stylistycznie nieznacznie różniła się od swojego poprzednika. Samochód stał się nieco większy, zmianie uległy zderzaki oraz reflektory przednia i lampy tylne. Odświeżono również nieco wnętrze i dodano kilka nowych elementów wyposażenia. C5 drugiej generacji oferowany był do 2008 roku, kiedy to na rynku pojawiła się trzecia generacja tego popularnego modelu. W tym czasie z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. ...
Powiązania: