Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda HR-V II to crossover segmentu B, który został po raz pierwszy zaprezentowany jako Honda Vezel na Tokyo Motor Show 2013. Światowa premiera samochodu pod nazwą HR-V miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2014 roku.
Druga generacja Hondy HR-V zadebiutowała na rynku europejskim w 2015 r. W nowej odsłonie samochodu skorzystano z rozwiązań oraz części Honda HR-V 2 generacji użytych wcześniej do budowy dwóch prototypów – ...