Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Popularność aut z segmentu SUV rośnie z roku na rok. Każdy producent dokłada wszelkich starań, by jeszcze mocniej wkupić się w gusta i coraz wyższe oczekiwania kierowców. Jedną z marek, która bardzo mocno konkuruje na tym polu, jest Mercedes. Przygoda tej marki z SUV’ami rozpoczęła się od klasy M. Z czasem jednak wprowadzono więcej modeli crossoverów oraz SUV, przez co Mercedes zdecydował się na zmianę nazewnictwa swoich samochodów. W ten właśnie sposób narodził się model ...