Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes to prawdopodobnie najlepiej rozpoznawalna marka motoryzacyjna na świecie, a produkowana przez nią klasa E to jej sztandarowa seria samochodów należących do tzw. średniej klasy wyższej, czyli autosegmentu E. Mercedesy klasy E śmiało można uznać za najpopularniejsze limuzyny, jakie kiedykolwiek pojawiły się na światowym rynku motoryzacyjnym i jednocześnie za największy sukces komercyjny tego niemieckiego koncernu. Szacuje się, że łącznie samochodów z serii E sprzedano ponad 14 mln. ...