Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes-Benz W460 to samochód osobowo-terenowy segmentu E. Auto zaliczane jest do klasy G, przez co model występuje także pod nazwą Mercedes-Benz Klasy G I. Był on produkowany w latach 1979-1993. Przez ten okres powstało wiele wersji nadwoziowych, w tym między innymi 2-drzwiowy van, 3-drzwiowy i 5-drzwiowy SUV oraz 2-drzwiowy SUV Cabrio. Auto było dostępne także w wariancie Pickup. Większość części Mercedes-Benz klasy G I pozostaje wspólna dla wszystkich wersji ...