Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W historii motoryzacji można znaleźć wiele bardzo ciekawych modeli, które nigdy nie odniosły dużego sukcesu sprzedażowego. Często zdarza się jednak, że po dłuższym czasie wspominamy je z bardzo dużym zainteresowaniem i sentymentem. Doskonałym przykładem takiego samochodu może być Mercedes Klasy R o oznaczeniu W251.
Klasa R stanowiła połączenie cech aut segmentu VAN, crossover, a także luksusowych limuzyn, co w jej czasach było raczej rzadko spotykanym zabiegiem. ...