Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Dacia Logan to samochód stworzony przez koncern Renault w celu zagospodarowania rynku pojazdów ekonomicznych. W pierwotnym założeniu samochód miał kosztować 5 tys. euro. Celu nie udało się osiągnąć, jednak cena i tak była niska, a samochód odniósł duży sukces sprzedażowy. Debiut pierwszej Dacii Logan miał miejsce w 2004 roku. Dwa lata później pojawiła się wersja MCV, a w 2012 zaprezentowano drugą generację. Części Dacia Logan MCV II wprowadzono do obrotu w 2013 ...