Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Galaxy pierwszej generacji to siedmioosobowy VAN zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen Group B-VX62 platform. Jego duże gabaryty oraz rodzaj nadwozia sprawiły, że idealnie sprawdzał się jako samochód rodzinny. Galaxy I posiadał aż 7 miejsc, z czego dwa ostatnie można było złożyć w celu powiększenia przestrzeni bagażowej. Ford miał też swoje bliźniacze modele – Volkswagen Sharan oraz Seat Alhambra. Wszystkie trzy samochody były do siebie bardzo ...