Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kompaktowy Nissan Almera II-generacji z oznaczeniem fabrycznym N16 zadebiutował na rynku w 2000 roku jako następca modelu N15. Samochód oferowano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy minivan (Almera Tino). Model N16 to ostatnia odsłona Nissana Almera, którego produkcję zakończono w 2006 roku w momencie wejścia na rynek Nissana Tiida.
Pod względem stylistycznym Almera II biła na głowę swojego poprzednika. Nadwozie charakteryzowało się ...