Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Pomimo ciągle rosnącej popularności samochodów klasy SUV oraz crossover, auta miejskie nadal cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kierowców. Małe, kompaktowe hatchbacki kierowane są głównie do kobiet, jednak mają na celu sprawnie, tanio oraz możliwie wygodnie przewozić pasażerów w drodze do sklepu czy pracy. Ich głównych zadaniem jest radzenie sobie z korkami oraz ciasnymi miejscami parkingowymi. Bezapelacyjnie Nissan Micra trzeciej generacji spełnia te wszystkie zadania ...