Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Opel Astra to nadal bardzo popularny wśród kierowców samochód osobowy klasy kompaktowej, zaliczany do segmentu C. Druga generacja Astry, zwanej Astrą G, pojawiła się w sprzedaży w 1998 roku podczas genewskiego salonu samochodowego. Produkcję Astry G zakończono w 2009 roku. Auto, w porównaniu do poprzedniej wersji, stało się bardziej masywniejsze, a kształty nadwozia stały się bardziej ostre i jednocześnie nowocześniejsze. Zwiększono gabaryty samochodu, przez co uzyskano jeszcze więcej ...