Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Opel Astra G (II) to druga generacja tego modelu, obecna na rynku samochodowym od 1998 roku. Auto produkowane było między innymi w Niemczech, Polsce (Astra II Classic), Rosji, Egipcie, a także we Włoszech, RPA i Brazylii.
Astra II początkowo dostępna była jedynie jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, lecz w 1999 roku na rynku pojawił się model w wersji kombi oraz sedan. Rok później Opel rozpoczął produkcję tego modelu w wersji ...