Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Prezentacja Opla Corsy C miała miejsce w 2000 roku – jest to trzecia generacja tego modelu produkowana w Hiszpanii, Niemczech, Brazylii, RPA czy też Ekwadorze. Początkowo samochód dostępny był jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, później natomiast pojawiła się wersja sedan, 2-drzwiowy pickup czy też 3-drzwiowy van.
W porównaniu do poprzedniej generacji trzecia wersja modelu Corsa jest dłuższa o 10 centymetrów. Sylwetka to przede ...