Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W historii motoryzacji znamy wiele modeli, które przez lata budowały swoją legendę i zdecydowanie wpływały na rozwój marki. Nie trudno wymienić listę przynajmniej kilkunastu takich modeli, a do tej grupy bez wątpienia należy Opel Corsa. Historia tego modelu rozpoczęła się jeszcze w latach ’80 ubiegłego wieku. Pierwsze generacje zbudowały podwaliny pod jeden z najpopularniejszych i najbardziej lubianych modeli tego producenta. Obecnie produkowana jest już szósta generacja Corsy, która ...