Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Opel Meriva A produkowany jest od 2003 roku w Hiszpanii oraz Brazylii. Do jego konstrukcji wykorzystano płytę podłogową z modelu Corsa C. Jest to pierwsza generacja tego pięciodrzwiowego minivana.
Sylwetka tego samochodu to przede wszystkim prosta, ostra linia i kanciaste elementy nadwozia. Kwadratowe reflektory sporych rozmiarów w pełni odwzorywały ówczesny design firmy Opel. Mając na uwadze praktyczne rozwiązania producent zastosował w tym modelu system ...