Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Segment obejmujący najmniejsze samochody to bardzo ciekawa grupa, w której można znaleźć wiele udanych modeli, które od lat leżą w kręgu zainteresowań dużego grona kierowców. Samochody te są często dużym wyzwaniem dla projektantów, ponieważ muszą łączyć w sobie wiele różnych cech, a przy okazji spełniać wygórowane oczekiwania kierowców. Świetnym przykładem bardzo udanej konstrukcji może być SEAT Arosa.
SEAT Arosa produkowany był w latach od 1997, do ...