Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford KA od początku swojego istnienia był samochodem, obok którego nie dało się przejść obojętnie. Jego charakterystyczne kształty oraz design sprawiały, że wyróżniał się z tłumu. Nie inaczej jest w przypadku trzeciej generacji tego już kultowego modelu Forda. Jego produkcja trwała od 2008 do 2016 roku. Auto powstało po części w oparciu o konstrukcję Fiata, chodzi m.in. o płytę podłogową. Samochód zbudowano na platformie Fiat Mini Platform, którą dzielił m.in. z Pandą, 500 i ...
Powiązania: