Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochód VW Golf to już ikona światowej motoryzacji. Auto z segmentu kompaktów, a więc niższej klasy średniej, to jeden z najlepiej sprzedających się modeli samochodów, szczególnie na Starym Kontynencie. Wciągu ośmiu lat produkcji Golfa II sprzedano ponad 6,3 mln egzemplarzy tego auta. Druga generacja tego modelu pojawiła się na rynku w 1983 roku. Projektem stylistycznym auta zajął się Herbert Schafer, wzorując się na kształtach z pierwszej generacji samochodu, których autorem był Giorgetto ...