Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen LT 28-46 II to samochód dostawczy produkowany od 1996 roku. Zastąpił on poprzednią generację tego modelu, której produkcja rozpoczęła się w 1975 roku. Samochód powstał we współpracy z koncernem Daimler AG. Jego bliźniaczym modelem jest Mercedes-Benz Sprinter – niektóre części Volkswagen LT II zawdzięcza właśnie temu pojazdowi. Samochód dostępny był w wielu wariantach, które różniły się rozstawem osi i typem nadwozia. Jedną z nich ...