Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi A3 to doskonale znany każdemu kompaktowy model tego niemieckiego producenta. Historia tego popularnego modelu rozpoczęła się w 1996 roku, kiedy to do produkcji weszła pierwsza odmiana tego modelu. Występowała ona pod oznaczeniem 8L i produkowana była do 2003 roku. Samochód był zbudowany w oparciu o te same podzespoły i silniki co VW Golf IV oraz Seat Leon. Stanowiło konkurencję dla Renault Megane, Peugeot 307, Fiata Punto czy Brava, a także Skody Fabii. Dzięki swojej ...