Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mazda 3 drugiej generacji to bardzo popularny na naszych drogach samochód. Mazda tym modelem na dobre wkroczyła na europejski rynek, podbijając segment średniej wielkości hatchbacków i konkurując z takimi hitami sprzedażowymi jak Golf, A3, Leon czy Megane. Mazda 3 II pojawiła się w 2009 roku, a jej produkcja trwała do 2013. Auto wyróżniało się na tle konkurencji przede wszystkim wyglądem. Design Mazdy był bardzo odważny i bardzo mocno zwracał na siebie uwagę. Na tle ...
Powiązania: