Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W obecnych czasach bardzo trudno jest spotkać producenta samochodów osobowych, który jeszcze nie posiada w swojej ofercie crossovera lub SUVa. W ten właśnie sposób konkurencja na rynku stała się bardzo mocna, a każdy kolejny model lub jego generacja jest obarczony bardzo wysokimi oczekiwaniami, z którymi coraz trudniej jest mierzyć się poszczególnymi markom. Wciąż jednak do sprzedaży trafiają bardzo interesujące propozycje, wśród których należy wspomnieć m.in. Seata ...