Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Fabia III to trzecia generacja popularnego modelu czeskiego producenta. Jest to średniego rozmiaru hatchback, dla którego idealnym środowiskiem jest miasto. Skoda Fabia III została zaprezentowana podczas wystawy samochodowej w Paryżu w 2014 roku. Konstrukcja pojazdu oparta jest o płytę podłogową PQ25, czyli to samo rozwiązanie które stosowane jest w takich modelach jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Fabia trzeciej generacji wykonana jest w dwóch ...