Układ rozrządu jest elementem niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania jednostki napędowej pojazdu. Ten złożony mechanizm jest jedną z intensywniej eksploatowanych części, dlatego wymaga regularnej konserwacji. Nawet najmniejsze awarie zakłócają pracę silnika i mogą być przyczyną jego poważnych uszkodzeń.
Suzuki Jimny to model legendarny. Jego historia sięga roku 1970, a samochód wciąż znajduje się w produkcji. Oczywiście przez lata uległ wielu modyfikacjom i udoskonaleniom. Aktualnie produkowana jest już czwarta generacja pojazdu. Natomiast Suzuki Jimny SN, określany też jako Samochód Terenowy Zamknięty, to model trzeciej generacji. Części Suzuki Jimny III montowano od 1998 roku. Auto znajdowało się w produkcji niemal przez ćwierć wieku – ...
Grupa ContiTech jest liderem w dziedzinie produkcji tworzyw kauczukowych i tworzyw sztucznych. Pierwszym produktem założonej w 1871 roku niemieckiej firmy Continental Aktiengesellschaft będącej poprzednikiem ContiTech była opona rowerowa oraz samochodowa.
Obecnie ContiTech to spółka, w skład której wchodzą mniejsze działy specjalizujące się w wielu branżach – w tym w branży motoryzacyjnej. Jednym z takich działów jest ContiTech Power Transmission Group, czyli grupa zajmująca się produkcją i rozwojem systemów pasów napędowych przeznaczonych do różnego rodzaju pojazdów. Asortyment pasków rozrządu składa się z wielu zoptymalizowanych produktów o różnych wymiarach charakteryzujących się dużą żywotnością i wysoką jakością wykonania. Paski rozrządu ContiTech zapewniają niższą emisję dwutlenku węgla i są zgodne z europejskimi normami UE5 i UE6 dotyczącymi emisji spalin. Dodatkową cechą części niemieckiego producenta jest ich przystosowanie do pracy w temperaturach nawet od -40°C do 150°C (w zależności od modelu) oraz wytrzymałość na wysokie siły sięgające nawet do 2500 N. Istnieje kilka wersji pasków rozrządu dostosowanych do różnych silników. Wszystkie produkty wykonane z niemiecką precyzją zapewniają minimalny poziom hałasu i maksymalną niezawodność.